31 Temmuz 2014 Perşembe

ARTİKÜLASYON BOZUKLUĞU

Taha'm 6 yaşında. Bu sene ilk okula başlıycak. Bazı sesleri yanlış telafuz ediyoruz, yani sesletim bozukluğumuz (artikülasyon) var. k harfi t, s harfi t, g harfi d çıkıyor. kırk yerine tırt, gel yerine del diyor. Çok tatlı aslında amaaa :(  Düzelmiycek bişey değil biliyorum ama neydi bu? niye olurdu? Küçücükken başladım ben ona kitaplar okumaya, kelimeleri öğrensin diye. Olucağı varsa oluyor demek ki..

O kadar kafamı meşgul eden bişeydi ki, çok araştırdım danıp danıştım, en doğru kişiyi bulmak için sordum soruşturdum. Tabi önce altında yatan nörolojik bir durum var mı bunlar araştırılıyor. Çok şükür bir sorun yoktu bu anlamda.

İlçe Rehberlik Araştırma Merkezi ne gittik.Basit bir testten geçti. O kadar ilgili kişiler ki şaşırdım doğrusu. Onların tavsiyesi  çocuğu özellikle konuşma uzmanına götürmem, işitme engellilere konuşma dersi veren vb. kişilerin bu soruna tam değinemediklerini hatta daha da kötüye gidebileceği konusundaydı..

Konuşma uzmanı bulamıyordum ki...ve tüm bunların sonucunda öğrendim ki Türkiye de dil ve konuşma uzmanı çok azmış. Bu bölümü çok fazla bitiren öğrenci yokmuş.

İlk okul görüşmeleri sırasında rehber öğretmenle konuyu paylaşınca alanında çok iyi olduğunu söylediği bir konuşma uzmanının telefonunu verdi. Çalıştığım için saatleri bana uygun değildi ve uzaktı. Avcılar da bir uzmanı tavsiye etti o da. Kumsal Gelişim Danışmanlık Merkezi nden Füsun Yılmaz la 5 seans geçirdik. Ciddi değişiklik oldu Taha da. Hiçte benim abarttığım gibi bir sorun değilmiş, daha ileri seviyede olanlar varmış. Birkaç seans daha gitsek iyiydi ama Taha biraz huysuzluk yapınca bitirelim, okul döneminde sesleri öğrenmeye başlayınca tekrar değerlendiririz dedi. Bu da hoşuma gitti aslında para için bağıra çağıra öğretmeye kalkışmadı. Şimdi sadece r harfinde tutuğuz. .Evde çalışmamız içinde bir sürü test gönderdi..

ÇOK TEŞEKKÜRLER FÜSUN HOCAM


EKLEME: 15.09.2015.. 1.sınıf bitti 2 ye geçtik. Gerçekten sesleri öğrenmeye başlayınca r de çözüldü. Hatta bişey yazıcakken, anne o diyemediğim harf mi ? derdi..Şimdi ise anne bak artık diyebiliyorum diyor.. Merkez den de sık sık arayıp Taha nın durumunu soruyorlar. Son kez götürüp onların gözüyle durumunu test ettiricem.

Hiç yorum yok: